5 Eylül 2012 Çarşamba

TARÇINLI KURABİYE AŞKI :)





     Ne aşk ama !
     Kilolarını dert etmekle etmemek arasında gidip gelen biri için harika bir aşk aslında :) Kâh bir ay boyunca bir çok kez yapıp yiyor, kâh uzun zaman mideme de fırınıma da eziyet etmiyorum.Aslında bu kurabiye evlendikten sonra hızla aldığım kiloların failidir ama kendisini affettim ben. :)

     İlk kez görümcemlerin akraba gününde tatmıştım bu enfes şeyi. Bu kadar tatlı tatlı anlatmamı abartı sanmayın sakın ! Hakikaten harika bir lezzet.Kurabiye bana göre bir lezzet değildi bu tarife kadar.Öyle çok şekerli şeyler tüketebilen biri değilim maalesef. İyiki de maalesefmiş. Böyle kekler kurabiyeler, şerbetliler, sütlüler derken alıp başımı gittim. Ama gerçekten güzel bir lezzet arayanlar için tarif defterimde çok sihirli şeyler var diyebilirim.Hatta o kadar da iddialıyım.Bu güzel kurabiyeleri de kamuya açıyorum.Belki bir çok kişinin bildiği bir lezzeti onlara hatırlatıyor, belkide kimileri için hiç duyulmamış olan bir lezzeti denettiriyor  olacağım.Kim bilir...



     Burada sevgili kurabiyeler fırına girmeden önce... Özenle dizdim fırın tepsime her zaman olduğu gibi.



     Burda da fırınımdan kareler var. Böyle çatladıklarını görünce kurabiyelerin, sevinçten uçuyorum...



     Bu fotoğrafta, kurabiyeler fırından hemen çıktıktan sonra.Tarçınla buluştuğu o güzelim dakikalar...




     Veee artık servis zamanıı...İşte bunu seviyorum ! Bu an, yani kurabiyelerin ılıdığı ve lezzetinin doruklara çıktığı o an... Abartıyorum evet. Ama deneyin işte ne kaybedeceksiniz ki... :) Eh bunca fotoğraftan sonra bir tarif gerek bu güzelliğe, o da şöyle;


1 yumurta
5 yemek kaşığı şeker
1 paket margarin (250gr, oda sıcaklığında)
1 çay bardağı sıvıyağ
2,5 su bardağı buğday nişastası
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Un

Üzeri için;
 1 çay kaşığı dolusu tarçın
5 tatlı kaşığı pudra şekeri

     Yumurta ve şeker beş dakika çırpılır.Margarin ve sıvıyağ eklenir.Krema gibi olana kadar yoğurulur. Nişasta ve vanilya eklenir ve yoğurmaya devam edilir.Un (ben ele yapışmayacak kadar ekliyorum,bu yüzden miktar veremiyorum) ve kabartma tozu elenerek eklenir ve iyice yoğurulur.İsteğe göre şekil verilir, yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir.150 yahut 180 derecede, önceden ısıtılmış fırında 20-25 dk "üzerlerinin kızarmamasına" dikkat edilerek pişirilir. Tarçın ve pudra şekeri ayrı bir kapta iyice karıştırılır. Fırından çıkan kurabiyeler iki dakika bekledikten sonra bu karışıma bulanır. Dilerseniz kurabiyelerin üzerine de serpebilirsiniz. Tercih sizin. Ama önemli olan sıcakken bu işlemi yapmanız.
     Ve sonra da mis gibi limonatayla servis edin.Eşiniz, misafirleriniz,akrabalarınız bayılacak.Ben deneyimledim sıra sizde
:)

Afiyet olsun...

19 yorum:

  1. Tarçın kokusu taa buralara geldi :)
    Çok severim tarçını. Epey çıkıyor sanırım bu hamurdan. Tadı da çok güzel olmalı. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O tarçın kokusu tüm eve yayılıyor Sevgili Deniz.Hamurdan iki tepsi çıkıyor hemen hemen.Tavsiye ederim.Güzel düşüncelerin için de teşekkürler...

      Sil
  2. cay yanina kurabiye ,kekten daha makbul benim icin...
    hani simdi olsa bir tane :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık benim için de kesinlikle kurabiye ! :)
      Buyrun bana sizin içinde tepsi tepsi yapayım :)

      Sil
  3. ellerine sağlık mis gibi kokmuştur o şimdi

    YanıtlaSil
  4. Tarçın kokusuna bayılırım.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık görünce canım çekti:)

    YanıtlaSil
  6. Muhteşem görünüyorlar; ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Denemeni öneririm Sevgili Feyza !
      Beğeneceğini düşünüyorum :)

      Sil
  7. hımmm...nefis görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. mmm...
    ennfess...
    kokuları buralara geldi ki..;)
    aldım bi tanecik müsadenizle...
    ellerinize sağğlık..
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel görünüyor Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  10. kimi hımmmmmmmm kimi de mmmmmmmmm demiş ben ne desem acaba :))sen çok iyisin ve iyinin yaptığıda iyi olur tabiki de canım :) deilmi ? sana bir şey sormak istedim.kayınvalıdeyle oturduğunu yazmışsın diyer yazında,kayın valideyle oturmak nasıl bi şey nasıl anlaşabılıyorsun puf noktası nasıldır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Güzel yorumun için teşekkür ederim Süeda.
      Kayıvalidemle birlikte değil, aynı apartmanda oturuyorum :)
      Çok şükür geçim etmek için her iki tarafta elinden geleni yapınca Rabbim ona göre yardım ediyor.Bolca dua gerek... ;)

      Sil
  11. Merhabalar ...
    Efendimmm ben geldim ve 490' ıncı izleyicinim...
    Keşke 10 kişi daha bekleseymişim belki unutulmaz akılda kalırdım...
    Blogunuzu çok beğendim...Kurabiyelerin enfessss görünüyor eminimki lezzetide aynen öyledir...
    Ellerine sağlık...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil