7 Kasım 2012 Çarşamba

SABAH KAHVALTISI VE ANKARA KALESİNDEN ELDE KALANLAR



Günaydın :)
Bu sabah çok çok erken kalkmış olmanın sevinci var içimde. Yedi olmadan ayaktaydım. Dünden eşime patates kızartacağıma söz vermiştim. Ve yaptım :). Alelacele kahvaltıyı da fotoğrafladım tabi, hiç kaçırır mıyım ! Birlikte güzel bir kahvaltı yaptık. Çay, sohbet, muhabbet...
Sonra da işe gönderdim Canım'ı...



Ben yumurtayı sahanda seviyorum. Tereyağlı olanından :).
İstanbul'da bulunduğum süreçte bir çok kahvaltı mekanına gitme fırsatım oldu ve gördüm ki yumurtanın bakır sahanda olanı en güzeli...
Ne zamandır bir da bakır sahan alayım diyordum ama bahaneler bahaneler...
Ve en nihayetinde dün aldım.
Tek yumurtalık :)

***

Dün, eşimin yanına gittiğimde, birlikte Ankara Kalesi'ne doğru çıkma fırsatı bulduk.
O kadar işinin arasında benimle oralara geldi.
Gelsin de tabii ! :)
Neyse... Birlikte bir kafeye girdik ki ben çok beğendiğimi söylemeden geçmeyeceğim.
Koyunpazarı Yokuşu'nun sonunda Kirit Kafe...
İçeriyi hep merak ederdim.
Evden çıkmadan önce de "bu kez oraya gideceğim" dedim.
Nasip oldu orda da bir kahvaltı işte...

Kahvaltım geldikten çok sonra dekorasyonun detaylarını farkettim.
Detayları hangi açıdan nasıl alırım diye düşünürken, kahvaltımı fotoğraflamayı unutmuşum.
Bi daha ki sefere artık inşallah.
Ama benim de çok sevdiğim bu yerden bir kaç görüntü aldım.
Dahası sonraki gidişlere...


Bu masanın oldukça yüksek dört adet sandalyesi vardı ve televizyon programlarından gördüğüm kadarıyla bar dekorasyonlarında kullanılan tarzda bir masaydı.


Merdivenin hemen üstünde, yüksek masanın solunda kalan bu pencereden içeri yeşillikler arasında ışık hüzmeleri giriyordu. Ben bu detayı çok sevdim ! :)


Duvarlarda dikkatimi çeken bi dolu tablo olsa da, hiç şüphesiz en etkilendiğim bu oldu. Bir balık resmi ve ardında muhtemelen orada yenmiş bir balığın iskeleti. Ne şahane bir fikir ama di mi?
Bayıldım !


Tavan aydınlatmaları alt katta da üst katta da aynıydı. Duvarlarda da çok şirin aplikler vardı.


Merdivenden çıktığınızda içeri doğru dönerken köşede bu eski müzik aletleri var.
Çok eskilerdi ama...


Ve işte oturduğumuz masa !
Masa eski bir tahta kapının üzerine cam kesilerek tasarlanmış ve sandalye döşemeleri de kapı rengiyle aynı renk düşünülmüş.
Bence harika olmuş.
Ben bu fikri bir yerlerde görmüştüm deyip durdum kahvaltı esnasında ama...
Hangi blogdu, hangi siteydi bi türlü hatırlayamadım.
Siz anımsarsanız bana da hatırlatın lütfen, olur mu?

Fotoğraflar mekanın üst katına ait.
Siz eğer geri kalanını görmek isterseniz ve yolunuz Ankara Kalesin'e düşerse uğrayın derim.
Unutmayın ! Kirit Kafe...

***








Koyunpazarı Yokuşu'ndan aşağıya inerken de objektifime işte bu kareler takıldı.
Kurular, çömlekler, bakırlar, kumaşlar, nalburiyelikler...
Ve daha neler neler...

***

Ve gelelim güzel habere...
İzleyicim seksenbeş kişiye ulaştığında bir çekiliş yapacağımı söylemiştim.
Ve az sonra çekilişe dair detayları postlayacağım.
Katılımın fazla olmasını umud ediyorum.
Herkese sevgiler...

12 yorum:

  1. Ne kadar güzel bir yermiş bu kafe. Eskilerin dekorasyonda kullanılmasını ben de severim. Kapının masa olarak kullanılmasını ben de birkaç yerde görmüştüm ama hatırlayamadım. Çok güzel bir değerlendirme bence de. Son fotoğraflar da harika. Öyle yerlerde gezinmeye bayılırım. Bir ton fotoğraf çekerdim ben de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle...
      Yeni nesil olmama rağmen eskilere ve eskiye dair bende de bir sempati var.Fotoğraf desen zaten tutkum ! :)
      Teşekkürler güzel yorumun için...

      Sil
  2. Ama o yumurta çok sivilce akne yaparr :) yeme bakkkk :)

    Kapıdan bozma masa sanırım
    çok hoşuma gitti çok güzelmişş....
    Kumaşlarada ayrıca bittim.. hepsini yağmalamak istiyorummm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanır mısın, çocukluğumda günde beş yumurta kırardı annem tereyağına.
      Kardeşlerimle birlikte o yumurtanın bitişini hüzünle izlerdik.
      Hâlâ aynı hüznü taşırız sofra da yumurta bitince :)
      Hiç bir şey de olmadı elhamdulillah.
      Tavsiye ederim bak ;)

      Sil
  3. kahvaltıda mekanda çok güzel....
    bayıldım...

    YanıtlaSil
  4. Beğenmene sevindim :)
    Mutlaka gitmelisin...
    Çok teşekkür ederim ayrıca, elimden geleni yapıyorum...

    YanıtlaSil
  5. çok güzel bir blogunuz var,
    evlilik hikyenize bayıldım, çok güzel anlatmışsınız..
    Rabbim bizede nasip eder İnşaallah..
    bana da beklerim sizi..

    emresra5253.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.
      Allah isteyen herkese hayrla nasip etsin :)

      Sil
  6. www.hayalsepeti.blogspot.com22 Kasım 2012 09:23

    Sabahın bu saatinde böyle bir kahvaltı olsa da yesem hiç de fena olmazdı aslında :) Çok güzel görünüyor... Bana da beklerim..

    www.hayalsepeti.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Sanırım hiç birimiz hayır demeyeceğiz :)

      Sil
  7. Çok güzelmiş bu cafe. Biz gidince Gramofon cafe'ye gidiyoruz. Bir de bunu deneyelim ;)

    YanıtlaSil